ASKAS

Asociácia klubov abstinujúcich Slovenska

Vitajte na stránkach Asociácie klubov abstinujúcich Slovenska - ASKAS

Naša stránka slúži hlavne na komunikáciu medzi klubmi abstinujúcich

a pomoc ľuďom, ktorí zápasia s problémom

ZÁVISLOSŤ .

Keďže kluby pôsobia na celom území Slovenska

s dôverou sa obráťte na najbližší klub vo vašom regióne.

Osobné skúsenosti a spolupráca s liečebňami

zaručujú účinnú pomoc pre tých,ktorí ju potrebujú.

Či už je to samotný závislý,alebo jeho rodinní príslušníci.

Neodkladajte svoj problém donekonečna !

Pohoda jahoda

„Môže byť spoločný víkend dospelákov na chate v horách so spoločným programom TERAPIOU ?“

Ďalšie fotografie :

Odpoveď je jednoznačne áno ! Pre lepšie vysvetlenie pekne po poriadku... :) Netušil som do čoho idem. Bolo to po prvýkrát... :) Nič som nečakal len stroho povedané zdravo unavené nohy z turistiky v horách kde som ešte nebol, zaujímavé debaty s ľudmi, ktorých poznám viac než rok, opekačka je „štandard“ a výlet do ZOO taká radosť pre moju dcérku.

Nezačalo to vôbec dobre. Počasie úplne zle. Dážď, dážď, dážď... nevadí! V piatok sme vycestovali. Čím bližšie sme boli k hotelu, tým krajšie obrázky nám ponúkala okolitá príroda. Javorníky. Krásne zelené, príjemné a osviežujúce. Hotel nám po príchode otvoril svoje dvere a ubytovali sme sa v útulných izbách. Na chvíľu... nevydržali sme a vydali sa overiť si informácie o vraj jedinečných knedlíkoch s borúvkovou náplňou. Klebety neklamali. Boli neskutočné. Povedané slovami známeho šéfkuchára, nebíčko v papuľke! Pár fotiek na hranici medzi štátmi dvoch bratských národov a ideme späť do hotela. Stretnutia na chodbách a terase a neskôr spoločná večera. Už tu začínam cítiť náznaky šteklivej a nákazlivej nálady. Úsmevy, podpichovačky a pohoda. Ešte si nie som celkom istý... Po večeri si dávame klubový večer. Voľný. Bez témy. Ideme si len tak pokecať. Všetky pocity sa potvrdzujú a znásobujú. Smiech, vtipné narážky veselá debata a popri všetkých mastičkách čo rozmaznávajú duše prítomných ešte jeden pocit. V jednej miestnosti sedí v kruhu a debatí veľká rodina. Výborný večer, končí dohodou o rannej turistike.

Raňajky skrývajúce sa pod názvom tímu svetových hokejistov ponúkajú všetko, čo pred výkonom spojeným s dosiahnutím cieľa vo výške 1071 m.n.m., je potrebné. Treba si doplniť energiu aj do zásoby. Presun autami v kolóne sa trošku skomplikoval, ale nakoniec sme sa v základnom tábore stretli všetci. Vyrážame. V popredí skupiny dve 12-ročné turistky. Máme ďalšiu motiváciu. Keď oni, tak my musíme! Prechádzka kľukatou horskou cestou nás dovedie k studničke kde si doprajeme osvieženie hodné abstinentov. Priamo z prameňa. V tieni lesa sa kráča fajn. Počasie je dnes od rána, skoro som zabudol spomenúť, výborné! Ako stvorené na prechádzku hrebeňom časti Slovensko-moravských karpát . Prvý vrchol, ktorý je spojený s cvakaním všetkých fotoaparátov a aj pohľadom z vyhliadkovej veže je tu. Stratenec 1055 m.n.m.. Po krátkej prestávke spojenej s občerstvením v najrôznejších podobách od čokolády cez čipsy až po skvelú masť s pečienkami vyráža skupina ďalej. Cieľ, najvyšší vrchol Javorníkov. Dá sa povedať, že sme sa po hrebeni s pohľadom aký sa len tak nevidí, len tam, prešli dvakrát. Ale nikomu to nevadilo. Možno škoda, že nie je obdobie čučoriedok, podľa počtu kríčkov by sme mali plné bruchá aj ich. Ale aj na ne( bruchá) dôjde. Podarilo sa! Dosiahli sme vrchol! Spoločne a nerozdielne. Každý sa zapisuje pod vetu Boli sme tu KAPP a Veľký Javorník je pokorený. Zostup dolu do základného tábora je už pohodou a každý si ho užíva plný radosti z dnešného výkonu. Nasleduje presun autami do hotela s knedlíkmi  the best.... Po obede naspäť na hotel. Čaká nás bazén ako oddych po náročnej túre. A v tento deň špeciálna večera. Klubová opekačka nie je obyčajná opekačka! Užili sme si ju, najedli sa koľko chutilo. A bolo všetkého dosť. Niekedy treba aj slovenské nezdravé.... klobásky, špekačky, slaninu. Deň je za nami a príjemne unavený opäť obsadzujeme postele „pridelené“ dočasne. Ráno sa ide do ZOO.

Výdatné raňajky, blankytná obloha a skupinka pripravená na stretnutie s tvormi, ktoré sa u nás nevyskytujú. ZOO Lešná ponúka svojim návštevníkom stretnutie so zvieratami podľa kontinentov. Povedané z pohľadu turistu. Prešli sme si všetky svetadiely. A videli tučniaky, leňochody, supy, žirafy, nosorožce, kengury, a veľa ďalších stvorení prírody. Škoda, že lev a tigre sa niekam schovali. Nepochopiteľne. Veď tam kde žijú je tiež riadne teplo. A nám teda bolo tiež... Opäť nás čakala cesta späť na hotel. A spoločná večera. Posledná na rodinnej víkendovej terapii.

Až teraz so sa dostal k tomu slovu. Terapia je liečebný proces. Doprial som si spolu s mojou dcérou vďaka „rodinnke“ liečbu akú nenájdem nikde. Bol to víkend plný čistých pocitov, príjemných chvíľ a ešte niečoho čo mi dala  špecifická spoločnosť ľudí. Je mi cťou a potešením, že patrím medzi nich.

Víkendová terénna terapia KAPP bola ako mala byť. Jedinečným stretnutím, jedinečných ľudí.

Erich KADNÁR - predseda KAPP ( Klub abstinujúcich priateľov v Prievidzi )

Kontakt

Prezident  ASKAS

-------------------------------------

Viceprezident  ASKAS

Ján  Václav

mobil - 0905 700 838

janvaclavzeman@azet.sk

Kalendár akcií

pon uto str štv pia sob ned

Daj o nás vedieť priateľom

ADMINISTRÁTOR

Aktualizovanie v adresári, termíny vašich akcií